torsdag 21 augusti 2014

Det börjar bli lite ångestfyllt nu...

Jag köpte ett bluetooth tangentbord i veckan till min surfplatta, och det fungerat så där.

Vissa tecken har jag ännu inte lyckats ta fram. Tex åäö fungerar bara i bland. Men nog om det.

Dagen D börjar närma sej och Ursula och jag har lyckats göra olika saker klara. Hon har packet väskan medan jag mest håller på med bokningar och reserutter.

Jag är pedant, nej det syns inte i köket och i övriga rum och speciellt inte på mitt eget. Men när det gäller papper (vissa) så skall det vara ordning och allt skall vara klart.

Sen är det ju oxa så att en resa för 10 år sedan var lätt att packa till och ännu lättare var det för 15, 20 år sedan.

Tänk, det var bara dina kläder, eventuella solskydd, toalett och hygienartiklar och en kamera med några rullar film.

Idag har man en del mer att packa ner. Åtmindstone jag och min sambo.
Vad sägs om tre kameror, två mobiler, två surfplattor, sex minneskort, Och sambon.

Till detta tillkommer extrabatteri till kamerorna, laddare till kamerorna, strömkablar, laddare till surfplattorna, adaptrar för att få in bilder till surplattorna från minnesskorten.

Det bör införas nya viktklassser på flyget.

Det är bara så att på söndag måste jag vara färdig packad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar