måndag 15 september 2014

I dom franska kvarteren

Det blev en liten sovmorgon i dag. Men ändå lite svårt att sova. Två timmars tidsskillnad gör trots allt sitt till. 

Men tröttheten kompenserades av den fina frukost som vi fick. Ägg och bacon, något inhemskt (hemskt starkt), flingor, yoghurt, bröd, ost, juice och brunt vatten (tyvärr). Det här är ett toppen ställe trots att det inte ser så ut från utsidan. 

Det sitter en massa original foto på väggarna runt om i lokalerna. Dylan, Joplin, Zappa, Robert Kennedy mfl. 
Jag tror att jag ska ha min Zappa tröja på mej i morgon. 

Sen tog vi street car bort till dom franska kvarteren. Som där var ett väldigt drag i. Både på ont och gott. Tingeltangel och seriösa utbud omvart annat. 

Men kul att gå här. Vi tillbringade sex timmar här. Tur att det var på dagen. Vi pratade med äffärsinnehavare där och dom rådde oss att inte vara där på kvällen. Det är trots allt New Orleans, sa dom. Sprit och droger på kvällarna och det förekommer ofta skjutningar kvälls och nattetid vilket också ofta drabbar förbipasserande. 
Så vi håller oss borta. 

Mat och lite senare sänggående ... 


Vissa gör vad som helst för pengar 

Denna dam blåste nåt enormt 

Hej hej 


Det var ju musik i stort sätt överallt 

You can leave your hat on ... 

Mustaschkillen, det blev lite olyckligt 

Jag har aldrig tidigare känt på en orm, men nu fick dom klättra fritt på min arm. Mjuka, torra och sköna





2 kommentarer:

  1. Är det du med kasslerstrumpor? ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, vi behövde dra in pengar till reskassan, så vi kan komma hem.
    Syns det så tydligt att det är jag?

    Hälsningar från Ursula och Olle

    SvaraRadera