söndag 14 september 2014

Olles veranda

Jills veranda i alla ära, men ni är i dag alla välkomna till ett hemma hos inslag om Olles Place i New Orleans.


På verandan kommer det att bjudas på det bästa som musikvärlden har att erbjuda.

Första gästen är den intressanta damen med den perfekta jazz  rösten, Miss Ula. Missa inte detta.

Vidare har bland andra Bob Dylan, David Gilmour och John Hiatt lovat att titta in.

Tyvärr så fick jag inte tag i Louis Armstrong, Billie Holiday och Johnny Cash.

Om vi går vidare från verandan in i rummet så ser ni den gamla New Orleanska stilen och andan som mötte oss när vi hade checkat in på Creole Gardens.

Häftigt ställe. Ursula älskar det.

Resan hit tog i stort hela dagen. Vi steg upp klockan halv sex i morse och kom fram till hotellet först klockan halv åtta på kvällen. Men då hade ju två timmar försvunnit i luften.

Så det blev bara till att checka in och sedan köra för att äta.





I den här staden behöver jag inte duscha, jag blir blöt ändå.

Men i morgon ger vi oss ut i den. 

2 kommentarer:

  1. När ni är i New Orleans får ni passa på och äta cajunmat. Finns säkert många restauranter som säljer det. Kommer förmodligen från det kreolska köket som är gott och smakrikt med goda kryddor. Den verandan skulle jag gärna sitta på. Är vädret OK? Fina gamla möbler som finns i rummen. Här handlar det bara om valet på TV. För tillfället verkar det som det blir regeringsskifte, men kan väl ändra sig. Ha det bra så länge. Jag tittar in igen.
    Hälsningar från Jorunn.

    SvaraRadera
  2. Hej Jorunn,
    Jag tror att det finns /fanns ett folk som heter cajun. Vi har ännu inte provat på det. Det blir förvisso grillade räkor i dag. Cajun eller inte, vet ej.

    Vädret är för bra, sol och mycket fuktigt. Det gäller att hålla vätskebalansen. Jag svettas mycket här.

    Hälsningar från Ursula och Olle

    SvaraRadera