torsdag 4 september 2014

Vår egen Kaliforniska vingård

I dag hittade vi vår egen vingård. Vi funderade på att slå till med ett köp, men det får räcka med att önska oss den i vårt nästa liv.

Vi var runt på lite vinprovning och passade på att köpa lite gott vin med oss hem.

Just nu njuter vi gott utav en av dom tillsammans med ett inköp av goda ostar.

Frun luktar fortfarande lavendel från vingården, jag har duschat.

I dag blev det en slappedag med pool, vin och goda ostar och Kaliforniens sol.

Sonoma Valley är en underbar plats.

I morgon bär det i väg över Golden Gate bron till San Francisco, där vi stannar i två dagar.

Vi höres ...













2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Ser underbart ut med vingården och all grönskan. Jag är bjuden på kräftskiva på lördag och skall köpa med en flaska från Kalifornien till värdparet. Det har de säkert på Systemet. Solen skiner i Malmö, men nätterna är lite svalare. Jag tittar in igen och hoppas att ni får en fortsatt underbar resa.
    Jorunn.

    SvaraRadera
  2. Hej Jorunn,
    Ja, det finns med all säkerhet ett antal viner från Kalifornien på bolaget. Rött eller vitt?
    Solen skiner här är oxå, men klockan fem (17.00) blev det kallt i San Francisco så att till och med jag frös. Det hör inte till vanligheterna, att jag fryser alltså.

    Hälsningar från Ursula och Olle

    SvaraRadera